Leírás
Grönland jégmezői izgalmas felfedezőútra csábítják Enukot a kis eszkimófiút, aki már izgatottan várja, hogy kezdetét vegye az expedíció, aminek során jegesmedvét, fókát és más állatokat is megfigyelhet. Az állatok megismerése mellett részt vehet egy iglu megépítésében is, de sietnie kell, mert a Nap gyorsan jár és sietve lebukik a jéghegyek mögé. (forrás: http://www.tulli.hu/eszki-moka-3118)
Ajánlott kor: 5+
Játékosok száma: 2-5
Játék ideje: 20 perc
A játék menete:
Két szakaszból áll a játék.
Az első szakaszban állatlapokat kell gyűjteni és iglut építeni. A soron következő játékos lapkákat fordít fel és gyűjt, egészen addig amíg azt nem mondja megáll, vagy iglulapot húz, vagy elbújtat egy állatot (az eddig felfordított lapoknál erősebbet húz, a gyengébbeket vissza kell fordítani). Az addig felfordított lapokat a játékos megtarthatja. Iglulap húzásakor fel kell tenni az előrerajzolt iglura a lapkát és rátenni egy eszkimó figurát. Rénszarvaslap felfordításakor az idő múlását jelző napkorongot egy mezővel előrébb kell tenni. Amikor a nap végigér a pályáján, vége az első szakasznak és kezdődik a második.
A második szakaszban állatokat kell keresni. Minden a táblára helyezett eszkimóért beszállhatunk egy találgatós körbe. Először ki kell mondania a játékosnak, hogy milyen állatfajtát akar gyűjteni, majd addig fordíthatja fel a lapokat, amíg olyan állatot talál. Ezeket a talált lapkákat is begyűjti magához. Ez addig tart amíg van eszkimófigura vagy lapka.
A játékot az nyeri akinek a végén a legtöbb lapkája van.
Játékszabály:
Az első többkörös "stratégiai" játékunk. Ebben a játékban tényleg minden megtalálható kicsiben, mint ami a "felnőtt" játékokban. Lapkák és figurák, időjelző korong amit adott esetben mozgatni kell és véget vethet egy szakasznak, külön első és második szakasz, stratégia (fordítsak vagy megálljak), és persze némi szerencse és memóriajáték.
Egyeskével (5 év, 6 hó) ültünk le kettesben játszani. A játékban számára újdonság volt a "továbbmenjek vagy megálljak" döntés, ezért minden körnél elmondtam neki, hogy mik az esélyei, ha továbbmegy. A lehetőségeket teljesen átlátni még nem tudta, ezért inkább csak találgatott, hogy érdemes-e még húzni vagy sem. Ötféle állat van, különböző mennyiségben. Egy ekkora gyereknek szerintem lehetetlen kiszámolni, hogy adott állatnál mennyi az esélye annak, hogy jó lapkát húz a következő körben. Ilyen szempontból az 5+ korosztályt szerintem eléggé alálőtték. A játék minden más szempontból játszható egy ötévesnek (sőt, négyévesnek is). Azért mégiscsak örülök ennek a szabálynak a játékban, mert lehet belőle tanulni. Egyeske végül lazán megoldotta ezt a dolgot is: a fóka tetszett neki a legjobban, ezért azt gyűjtötte (dacolva a lapkái számával) és erre építette az egész "stratégiáját". :)
Bár a BGG véleményezőinek többsége egyszerű szerencse-, és memóriajáték keverékének írják a játékot, nekem azért az tetszett benne, hogy megtettük vele az első lépést (amint már írtam) az igazi több szakaszos, döntéseken alapuló felnőtt társasjátékok felé.
Teszt korosztály: 5+
Értékelés: 4/5
Ár: 3600 HUF
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése