2022. november 6., vasárnap

mit művel ez a gyerek ?! - 4. rész (2018 első és második félév)

Ezt a bejegyzést nem fejeztem be és nem is tettem közzé amikor aktuális volt. Kevés volt mindenre a napi 24 óra vagy csak elfogyott a lendület... nem emlékszem az okára. Most pedig amikor újraolvasom, sajnos kénytelen vagyok megállapítani, hogy nem tudom hogyan akartam folytatni, befejezni. Ennyi idő után pedig már összefolynak a játékok, hogy mit csináltunk '18-ban vagy esetleg '19-ben és pontatlan lenne a bejegyzés, ha utólag bármit is hozzáírnék. Amit akkor leírtam, azt közzéteszem, mert jó lesz később visszaolvasni. 

Tehát az eredeti bejegyzés:

Szóval kéznél van három gyerek, akik 2018 elején hét és fél, hat és fél illetve négy évesek voltak.  A legnagyobb iskolás, ősszel kezdte a második osztályt. A középső nyáron ballagott az óvodából és ősszel kezdte az első osztályt,, a legkisebb pedig nyárig kiscsoportos, ősztől középsős. Ezt csak a miheztartás végett írtam le, hogy nagyjából képben legyen mindenki, hogy mekkora gyerekek társasjátékos szokásairól fogok most írni.

Egyeske:

Amint az előző "gyerekértékelő" bejegyzésben is írtam, egyre inkább érdeklődik a "felnőtt" játékok iránt.


Ketteske: 

Szereti a gyorsan lejátszható, pörgős játékokat. Csupa csupasz tyúkeszűben verhetetlen. Tulajdonképpen szinte minden memóriajátékban ő nyer.


Hármaska:

Tehát Hármaska négy éves, és most ősszel kezdte az ovit. Megdicsérte az óvónéni, hogy ő az egyetlen kiscsoportos, akinek leveszik a polcról a nagyoknak való játékokat is, mert egyrészt tud rájuk vigyázni, másrészt pedig tud velük játszani. Úgyhogy én most büszkén vállon veregetem magam :) Azt is mondta az óvónéni, hogy az óvodában a Dobble a kedvence és nagyon sokszor ő nyer.
Szereti az egyszemélyes logikai játékokat, kedvence a Rush Hour (persze, fiúból van...). Az első feladványokat szabályosan megcsinálja, aztán amikor már nem megy, akkor csak kirakja a kiinduló állást, szól, hogy készen van és jöhet a következő feladvány. Én ezt nem bánom, mert mint már régebben is írtam, egy kiscsoportosnak az is komoly fejlesztő játék, ha a nyomtatott ábrát ugyanúgy ki tudja rakni 3D-ben.



forrás: stock.adobe.com
A kép forrása: forrás: stock.adobe.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése