2016. február 8., hétfő

Capt'n Clever (Zoch Verlag)

forrás: BGG


Leírás

Micsoda felfordulás a nyílt tengeren! Felfedeztek kilenc szigetet, melyek gazdag zsákmánnyal kecsegtetnek a legravaszabb kapitány számára! Bosszantó, de a kincses térképek (kártyák) rossz kezekbe kerültek! Azonban egy igazi tengerészt ez aligha tántoríthat el. Egy PISZKOS FRED, a KAPITÁNY soha sem adja fel szándékát és úti célját , végül mind a kilenc szigetről kincsekkel tölti meg az alsó fedélzetet. (forrás: ketaklub.hu

Ajánlott kor: 6+
Játékosok száma: 3-4
Játék ideje: 30 min


forrás: BGG


A játék menete

Minden játékos választ egy ugyanolyan színű hajót és kapitányt, és olyan színű kincses kártyákat amilyen színben játszik a bal oldali szomszédja (ő fogja adogatni a kincses kártyákat a szomszédjának). A cél, hogy először levadásszuk az összes kincset a szigeteken. Ezt úgy lehet megtenni, hogy a kapitányok egyik szigetről átjuthatnak a másikra, ha van a két sziget között hajó (mindegy kié). Minden körben a hajót lehet, a kapitányt pedig kell mozgatni.Mivel legalább három hajó van a tengeren, ezért elég sok lehetőség van a taktikázásra.

Játékszabály: http://ketaklub.hu/letoltes/Captn%20Clever.pdf

BGG link: https://boardgamegeek.com/boardgame/5704/captn-clever


Vélemény

Anya (18 múlt...)
Mi tetszett a játékban: A kalózos/kincses téma lány létére nagyon tetszett Egyeskének, fiúknál meg gondolom telitalálat. Nekem meg az tetszett, hogy egyáltalán nem látszanak rajta a "fejlszető játékok" jegyei; vicces, versenyzős társasjáték, mégis a gyerekek komoly agymunkát végeznek játék közben, főleg amikor majd elkezdenek taktikázni és nem csak a saját kincsük felé menetelni. Egyeskével (illetve Ketteske közreműködött, de inkább még csak statisztaként) egymás mellett játszottunk, nem próbáltam keresztbe tenni neki, csak ment mindenki a saját kincséért. De minden új kincs előtt felmértük a lehetséges utakat és azok hosszát, illetve próbáltam rávezetni, hogy lépésnél vegye számításba hogyan módosul a lépésszáma ha figyelembe veszi mások hajóját ami keresztül tud menetelni.
Mi nem tetszett a játékban: Nem kritika (hiszen megint az ajánlott korosztály alatt vagyunk egy kicsivel), csak érdekesség: Egyeskének azt volt a legnehezebb értelmezni, hogy ha nem akarja, hogy a kapitánya mozogjon, akkor a hajóját rakja le messzire a kapitánytól, hogy az mozgásképtelen legyen (mert ugye a kapitánynak mozognia kell, kivéve, ha nem tud). Megmutattam, elmagyaráztam neki, majd később következetesen mindig ugyanabba a kikötőbe rakta a hajóját ahova én raktam először, hiába mondtam, hogy nem a kikötő, hanem a "máshova" a lényeg. De legalább megint tanult valamit. Ketten sajnos nem játszható, pedig akkor sokat csatáznánk Egyeskével amíg a többiek alszanak (bár a BGG-n írnak két személyre is szabályt, de azt még nem próbáltam).
Fogsz még vele sokszor játszani: igen, mert én is élvezem a játékot. Amikor a többiek is felnőnek a játékhoz, illetve olyan idősek lesznek, hogy már tudok ellenük (és nem mellettük) is játszani, akkor szerintem kifejezetten jópofa lesz a játék.

forrás: Gateplay


Teszt korosztály: 5+


Értékelés: 5/5

Shopline link:

nem találtam olyan linket ahol új játékot adnának, használtan viszont ajánlanak párat különböző aukciós oldalakon. Ügyes kezűek megtalálnak minden információt a BGG oldalán egy saját verzió megrajzolásához.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése