2016. január 19., kedd

Dominó (Granna)


Leírás

"Az asztalon egy papírdominó fekszik, az egyik felén sárga kiskacsát, a másikon kék halacskát látok. Most én jövök. Nincs kék dominóm, le tudok rakni egy sárga citromos vagy egy sárga banános dominót. Milyen szépek a színes képek! A játék fejleszti a szín- és fomafelismerést, kommunikációt, logikus gondolkodást és tervezést valamint a kézügyességet." (forrás: jatekbox.hu)

Ajánlott kor: 2-4
Játékosok száma: 1-4
Játék ideje: 5 perc (szerintem)




A játék menete

Játékszabály: Játékszabályt érdekes módon nem találtam a dobozban. Nem tudom, hogy csak az én példányomból hiányzott, vagy a kiadó úgy gondolta, hogy egy ennyire kicsiknek való alapjátékhoz nem kell. Én azért örültem volna, ha javasolnak néhány játékvariációt, pl. hogy a legkisebbekkel csak építsünk színes kígyót, a kicsit nagyobbakkal dominózzunk nyílt lapokkal, és hogy az óvodásokkal próbáljuk ki a hagyományos dominó játékot. Néhány szülőnek szerintem ez nagy segítség lenne.

BGG link: -

Vélemény


Anya (18 múlt...)
Mi tetszett a játékban: A legkisebbek első társasjátéka, avagy Hármaska színre lép (szó szerint is). A család legkisebb tagja elmúlt másfél éves, és valamelyik nap amikor a nagyok kirakóztak, szeretett volna ő is kapni valamit a polcról. Éppen a színeket tanulja mostanában, ezért gondoltam, hogy ennek a játéknak pont itt az ideje. Az első körben együtt próbáltunk egy hosszú kígyót építeni a színek párosításával, aztán a következő körben bevezettem, hogy felváltva rakjuk a lapkákat. Harmadik gyerek lévén a "várj a sorodra" szabállyal nem volt különösebb gondja. Játék közben mindig mondtam a színeket, hogy mit keresünk, így próbáltam egyrészt segíteni, másrészt rögzíteni a színek neveit. Közben ő is hozott egy új szabályt: a sornak mindig csak az egyik feléhez rakhattunk (gondolom a két végét egyszerre átlátni még nehéz neki), és ha én esetleg a "rossz" végére tettem, azt mindig leszedte és visszaadta a kezembe, hogy ne csaljak :) Első társasjátékos tapasztalatnak szerintem kellemes volt. A lapkák egyszerű színes rajzokkal vannak ellátva, a karton strapabíró (nálunk a harmadik gyerek játszik vele és még bírja), ár-érték arányban is szerintem teljesen megfelelő.
Mi nem tetszett a játékban: - 
Fogsz még vele sokszor játszani: igen, mert Hármaska most nagyon lelkes, hogy nagyfiús játékot kapott, ezért majdnem minden nap előkerül. Persze egy év múlva valószínűleg lekerül a polcról, hiszen kinövi majd a színes dominós játékot, de addig nagyon hasznosnak találom.


Teszt korosztály: 1+
Értékelés: 5/5
Ár: 1690 HUF

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése